HAVE A HEART

tar mig en liten lyssning på Anna Bergendahls debutalbum, Yours sincerely. Gillar Annas röst, den är speciell och går rakt in i mitt hjärta. Idag finns det så vansinnigt många otroligt duktiga sångare och sångerskor, och det gäller verkligen att ha det där lite extra för att undvika att bara bli en i mängden. Anna har en väldigt personlig röst och en oerhörd känsla som flera gånger gjort mig alldeles rörd, och i dagens läge är det ytterst få artister - både manliga och kvinnliga - som har den påverkan på mig. Så de som lyckats (en utav få är bl a John Mayer) ska verkligen ha en stor eloge, det krävs ganska mycket för att göra mig rörd med musik. Är lite kräsen på den fronten, om man säger så.

Kommer nog aldrig glömma den där kvällen då vi satt hemma och såg Idol. 2008 var årtalet, och jag tror det var auditions i Karlstad (SÅ noga kommer jag inte ihåg den kvällen). In kommer en ung, blond tjej med en gitarr i handen. Ser lite blyg och försiktig ut. Men då hon brister ut i sång... Herregud. Jag har aldrig blivit så berörd av en Idol-audition. Någonsin. Såg att hon har den låt hon framförde på sin audition - Have a heart av Bonnie Raitt - med på sitt album, och även om den inte riktigt framkallar samma känslor som det gjorde under hennes audition så är den ändå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0