MEMORIES

sitter och lyssnar på en playlist som består av låtar som jag lyssnade på en hel del under högstadiet. Det är väl knappast någon hemlighet att tonåren är en ganska kritisk tid då det gäller vissa saker. Inte för alla, men för vissa, där jag själv är inräknad. Man blir så fokuserad på att vara som alla andra och bara passa in att man någonstans längs vägen tappar bort sig själv och glömmer bort att leva. För vissa är det enkelt att hitta tillbaka, för andra är det inte fullt lika enkelt. Och även där får jag räkna in mig själv. Jag kom väl till en punkt då jag liksom förstod att den jag utgav mig för att vara inte var jag egentligen. Och vet ni vad som fick mig att inse det? En film. Japp, en vanlig, enkel, amerikansk high school-rulle. A Cinderella story är väl en film som de flesta kanske hört talas om? Hilary Duff, Chad Michael Murray med flera. Egentligen en rätt töntig film, fast med ett för mig vikigt meddelande. Och då jag, en vilsen, ynklig liten 14-åring såg filmen kände jag i mig på så många plan i Hilary Duffs karaktär Sam. Så på det sättet har filmen betytt otroligt mycket för mig. I samma veva började jag titta på The Ashlee Simpson show på MTV, och det blev nästa steg i vägen mot den jag är idag. Jag upptäckte henne vid helt rätt tidpunkt, och flera av texterna från hennes debutalbum har varit till stor hjälp, de betydde verkligen något för mig och jag kunde relatera till dem. Och utöver att jag med hjälp av filmen och Ashlees musik hittade mig själv upptäckte jag ju även en hel del ny musik. Ryan Cabrera, bland annat. Och sen tillkom ju även Tyler Hilton (vilket visserligen beror mer på One tree hill, men ändå) och efter det har det ju bara rullat på. Även om jag inte lyssnar på varken Ashlee eller Ryans musik särskilt mycket idag så kan jag än idag leta upp deras låtar på Spotify eller YouTube och bli lite nostalgisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0