HEY, SOUL SISTER

Sådär ja, då var 3 dagars praktik avverkade! Har varit roligt, men lite långtråkigt kanske. Har varit och praktiserat på en lampbutik, och let me tell you, det är inte direkt brinnande åtgång på glödlampor så här i vårtider. Så det har mest blivit lite smågrejer, torka damm och lite sånt småfix. Men de sysslorna tar ju också slut (ganska fort dessutom, bör tilläggas) så det blev mest att sitta och prata och fika, men inte mig emot, det har varit mycket trevligt! Hade typ världens gulligaste handledare, så det var bara kul att sitta och surra om allt möjligt.

Var in en liten sväng på Lindex idag, bara för att kolla (och slippa gå ute i kallblåsten), och jag hittade en sååå fin klänning. Blev nästan lite kär. Svart bas, grafiskt mönstrad, silkigt viskostyg, fina snitt. Gööööörsnygg, helt enkelt! Kanske unnar mig den lagomt till skåneresan? Tåls att fundera på iallafall. Och det bästa av allt? Det är en sån där perfekt klänning, ni vet som passar till fest och vardag, + att den tar ingen plats alls i väskan = perfekt om man ska resa. Hade matchat den till mycket svart, faktiskt. Svarta heels, min superfina Chanel-inspirerade väska från Åhléns (ett utav de bättre väskköpen jag gjort på sistone. Visserligen en rätt liten väska, men perfekt om man inte orkar bära med sig hela livet - något jag är fullkomligt lysande på - men slippa proppa fickorna fulla med mobil, nycklar, pengar och gud vet vad). För lite kyligare väder, eller kvällar, fest eller vad som helst hade jag nog valt en kavaj eller en fin kofta över. Till vardags däremot hade jag kunnat ha den med gladiatorsandaler, snygga solglasögon och den klassiska koftan, ifall det blåser lite kallt. Till hösten kan jag tänka mig att bära den med strumpbyxor och vita Ked's.

Och nu är våren här, typ på riktigt!! Underbaaart. Så nu har jag slängt in dunisen i garderoben, den får ta semester nu! Sommarvikarie är nu min nya, fina skinnjacka från Lindex. 599 kr och 30% rabatt på det, satt som en smäck. Använder den till det mesta. Idag bar jag den till ett par tighta jeans, en stor, randig tröja och Converse samt med en stor och gosig sjal. Annars är jag ju ett stort fan av skjortor, använder min favorit från H&M nästan jämt, oftast med ett par svarta tights, ett lite längre, vitt linne (eller ett som man korvar och fixar med så att det blir som en "kjol", om ni vet hur jag menar?) och - givetvis - mina älskade Converse. De börjar dock bli lite nötta, men jag älskar dem ändå. Men snart är det nog dags för dem att pensionera sig, tyvärr. Men det har varit 2 mycket fina år vi haft tillsammans!

imorgon ska jag gå förbi Berlins och prata med dem lite, såg att de hade en annons i tidningen där de söker efter sommarvikariat, låter helt klart lockande i mina öron! Butiksjobb är helt klart något jag kan tänka mig, så jag hoppas verkligen att det går att lösa på nåt vis. Nej, nu ska jag dra fram lite godingar på spotify, sen ska jag nog se Grey's Anatomy. Eller vad jag nu hittar på. PUSS PÅ ER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0