AND LIFE KEEPS GOING ON

phu, det var ett tag sen sist! Blev en tung start på veckan, en utav mina favoritlärare gick bort i helgen, så vi hade minnesstund och en massa annat på måndagen, tårarna ville aldrig ta slut, verkade det som. Oerhört tung dag. Sen var jag med Sara i ett par timmar, käkade middag på Opalen och surrade om allt mellan himmel och jord. Varför gör man inte sånt oftare?! Så himla skönt att bara få sitta och surra med en av sina bästa vänner och skratta tills tårarna sprutar. Underbart. Sen gick vi ner till Hildursborg och såg en grym konsert med Norbotten Big Band och Movits!. Ingen besvikelse direkt, Movits! levererar alltid, tråkigt lite folk. Men bra ändå.

Ikväll ska jag plugga som en tok till NK-provet som går av stapeln imorn (hur mycket kan jag? NADA!) och även lira lite gitarr.

Har jag någonsin nämnt hur mycket jag älskar våra lärare? Imorgon får vi lite ledigt från engelskan för att kunna se semi-finalen (tror jag) mellan Sverige och Slovakien. Därför ska jag, bara för att jag kan, pallra mig ur sängen tiiidigt imorgon och äta frukost framför hockeyn, gött. Och sen på fredag är det LOV. Ett ord som klingar alldeles ljuvligt i tider som dessa. Och vad har jag planerat in so far? INGENTING. Så himla skönt, bara ta dagarna som de kommer. Men jag gissar att det blir filmtittande, en miljon nya upptäckter på mitt livs stora kärlek - spotify, bakande och mys. Och sen blir det sleep-over hos farfar också!

nu tänkte jag ta itu med engelskatalet.. Som är the real reason att jag sitter här. Men jag tänkte att det kanske var läge att visa tecken på liv först.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0