IT'S BETTER TO SAY TOO MUCH THAN NEVER TO SAY WHAT YOU NEED TO SAY

åh, jag har kommit till en punkt i tillvaron då jag börjar tycka synd om mina närmsta vänner. Kommer ju hinna tjata skavsår i öronen på stackarna innan vi får ändra månad till April. Men samtidigt, kan man klandra mig egentligen? Detta är alltså den artist som jag lyssnat på absolut längst, med en början då jag var... tja, vad kan jag ha varit? 11? 12? Ja, en liten plutt var jag iallafall. Point is, det har gått 7-8 år sedan dess, och jag är fortfarande lika hooked. Och let me tell you, på den tiden var det väldigt mycket A*teens och sådant, så att jag fastnade för John under den perioden i mitt liv är ju smått imponerande, och det som kanske är allra mest imponerande är ju att jag fortfarande lyssnar på hans musik. Så då beskedet att han skulle göra en konsert i Köpenhamn landade i min mejl blev jag otroligt glad. Den första konserten blev dock slutsåld, och jag fick se min dröm gå upp i rök. Blev dock "bönhörd", och en extrakonsert sattes in. Och - ännu bättre - vi lyckades få tag i biljetter. De låtar jag hoppas att han spelar är helst allihopa, förstås, men jag är ju inte dummare än att jag förstår att detta skulle ta timmar. Hade ju såklart inte gjort mig något. Men iallafall, hade gärna sett att han uppträder med följande låtar:
- Daughters
- Say
- Free fallin'
- 3x5
- Perfectly lonely
- Friends, lovers or nothing
- The heart of life
Jag har blivit berörd på något plan av alla dessa låtar, och då jag hör dessa fylls jag av hopp, glädje, sorg, kärlek.. ja, ni fattar, känslor, helt enkelt. Say, till exempel, är en låt som betyder väldigt, väldigt mycket för mig. Texten är helt fantastisk, och jag älskar filmen. Bölar lika mycket varje gång. Friends, lovers or nothing är en låt jag verkligen ser fram emot att se live, mest för att i de liveklipp har han gjort en del galna, improviserade solon, både på gitarr och sång, och det är något han gör så fantastiskt bra live.

Kommentarer
Postat av: neli

John Mayer är så bra. Det finns inga ord för det!!!

2010-03-30 @ 20:58:13
URL: http://nelilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0