HAPPINESS

Det är på minnen jag lever, och det är saker jag har att se fram emot som för mig framåt, ett steg i taget, i min vardag. Tanken på saker som kommer inträffa inom en snar (eller kanske inte så snar ändå) framtid gör mig alldeles varm i kroppen, och att sedan tänka tillbaka på det och minnas all glädje man kände just då. Hade det varit möjligt hade jag nog kunnat äta mig mätt på minnen. Och jag har stora planer på att fylla på mitt ständigt växande förråd av minnen, vänta ni bara. Hade ju såklart helst av allt haft en kamera för att dokumentera alla dessa minnen, men nåväl, jag antar att man inte kan få allt. Men, här är några saker jag ser fram emot inom den snaraste framtiden:
- Vinter-OS. Okej, jag erkänner, det är faktiskt bara hockeyn jag ser fram emot. Att jag är en hockeynörd är ju knappast något nytt, så det är ju klart att jag ser fram emot det som får hela elitserien att stanna upp.
- Sportlov. Kommer som ett oerhört välkommet tillskott i vardagen. En hel vecka för att ladda om batterierna, vila upp sig och bara ta det piano. Ska nog säkert kunna klämma in en hockeymatch också, det var ju ett litet tag sedan. Kanske till och med dra med mig några fina vänner, vem vet?
- Faster & kusins ankomst hit upp. Har inte träffat dem sen i Augusti förra året, så det är väl ganska solklart att jag längtar?
- JOHN MAYER! Nu blev det ett litet hopp till Maj, den 30e närmare bestämt. Hallå, jag har gillat karl'n sen jag var typ 10 år och nu, 9 år senare, får jag äntligen beskåda favoriten live. Det är väl ganska glasklart?
- Balen & studenten. Hm, jag undrar om det finns någon som inte längtar dit? Åtminstone till det sistnämnda.
- SOMMAR. Ord är överflödiga.

ja, det var lite av det jag ser fram emot för tillfället. Lär ju förmodligen dyka upp en massa mer saker på den där lilla listan, men så ser den ut i nuläget iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0