AND IT'S SOMETHING WORTH FIGHTING FOR

Sitter och tittar runt lite på olika webbshoppar. Letar efter skor, både vardagsskor och skor att ha på studenten. Hittade ett par superfina sneakers i H&Ms vår/sommarkatalog, på barnavdelningen, ett par lite Converse-liknande skor med paljetter, riktigt fina. 149 kr tror jag de kostade. De har dessutom ett par jättefina gladiatorsandaler för samma pris, vilket jag kan behöva sådär lagomt till sommaren, då mina jag köpte förra året håller på att falla sönder. Och sedan ett par riktiga superheels, förstås, att glida runt i den 11/6, då det är studentgalej som gäller. Så jag kommer att jaga med ljus och lykta efter the skopar, ger mig inte förrän jag hittar dem. Vill även hitta en snygg hatt och en enkel, clean vardagsklänning som funkar vid alla tillfällen; stranden, stan, festen, ja ni fattar, en riktig allt-i-allo-klänning, helt enkelt. Vart jag kan tänkas hitta den är ett mysterium, men jag gissar att risken att det blir H&M är stor. Eller Gina Tricot. Helst hade jag hittat något sånt redan före jag pyser till Malmö i slutet på Maj, vill kunna ha med mig en liten väska som innehåller så lite som möjligt; ett par jeansshorts, en randig tröja, hatt, klänning, gladiatorsandaler, solglasögon + andra småbestyr, ni vet, saker som man (läs: jag) alltid har i väskan; en bra bok, mp3-spelare, smink och sådant. Tanken är väl egentligen att man ska vara garderad för alla händelser, fast ändå med så lite packning som möjligt.

Var på Åhléns idag, i hopp om att fördriva lite tid, stod och fingrade på 3 träningsfilmer; Aerolates och boxaerobics och så var det en till, men jag minns inte. African nånting. Behöver komma igång litegrann, men motivationen är körd i botten, men såna träningsfilmer brukar vara rätt roliga. Vill minnas att jag faktiskt utövat aerolates en gång, och det kändes väldigt bra! Vill dessutom ha en pilatesboll. Åh. Vad sugen jag blev nu! De kostade 99 kr, vilket inte kändes sådär jättehemskt faktiskt. Enda nackdelen är att man känner sig rätt fånig som står där och viftar och har sig framför TVn. Men det är det tusiken värt. Beach 2010, here I come!

Nej, nu ska jag nog ta mig till sängen, ögonlocken börjar mer och mer kännas som bly. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0