ANYTHING LESS THAN I LOVE YOU IS LYING

förmodligen (läs: förhoppningsvis) har väl ingen missat att jag är ett enormt fan av herr John Clayton Mayer. Och om ni av någon konstig anledning missat det så vet ni det nu iallafall. Älskar hans röst och musikalitet och hur han helt obesvärat kan växla mellan pop, rock och blues, utan att det på något sätt känns konstigt eller onaturligt. Sedan är det ju text-biten, givetvis. Det är enkla, okomplicerade texter som man - eller åtminstone jag - har lätt at relatera till. Det är mycket kärlek, brustna hjärtan och vardagsproblem. Just nu är jag väldigt inne på Friends, lovers or nothing som för tillfället är en stor favorit. Förmodligen är det fler än jag som drabbats av det där problemet, då man inte riktigt vet om man passar bäst som vänner, "lovers" (hade lite dålig fantasi, därav dåligt ordval) eller ingenting alls. Jobbigt och oerhört frustrerande känsla. Det är visserligen inget jag går och grubblar över nu, men det har ju hänt. Dessutom - för att återgå till själva låten - är den helt grym live. Det är två text-delar i låten som jag gillar extra mycket:

Think we'll never fall into
The jealous game
The streets will flood
With blood of those who felt the same

Anything other than stay is go
Anything other than yes is no
Anything less than I love you is lying

Här är ett klipp då han framför låten hos David Letterman. Det är ju inte för intet han får stående ovationer. Amazing. Dessutom älskar jag körtjejerna, helt underbara röster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0