'TIL SUMMER COMES AROUND

H-E-R-R-E-G-U-D vad min kropp gör ont. Har oljat in altanen idag, tog cirkus 3 timmar och efter att ha suttit i smått onaturliga ställningar i nyss nämnda antal timmar så kan jag ju meddela att jag vid detta laget har känningar i muskler jag inte ens visste att jag hade. Men skönt att det är gjort iallafall, imorgon ska jag pensla på lager nummer två. Lyckligtvis är det andra lagret det enkla.

I övrigt har dagen varit mycket bra och händelserik. Vaknade kring 9-tiden, åt frukost och skurade altanen. Sedan cyklade vi iväg mot stan. Insåg att två av våra tre medhavda cyklar hade dåligt med luft, så vi svängde förbi cykelbutiken och pumpade däcken med pumpen som finns precis utanför dörren (sjukt smart förresten, perfekt på kvällar om man skulle ha dåligt med luft!), pumpade mitt bakdäck först och tog mig sedan an det främre däcket. Reser mig och och ska precis börja med cykel nummer två när det smäller till. Och som den räddhare jag är hoppar jag till och skriker (men till mitt försvar kan jag ju faktiskt säga att det small väldigt högt...). Tittar ner och ser att bakdäcket på min cykel har exploderat, därav den höga smällen. Tur i oturen då att vi befann oss precis utanför en cykelbutik. Och att jag inte satt cykeln. Så vi lämnade in den så att de kunde fixa den och så gick vi och fikade på ett ställe i närheten. Sedan då cykeln var färdig hämtade vi ut den, betalade och cyklade vidare. Hann cykla några meter så kom en riktig störtskur, så vi sprang in på en butik och tittade. Sedan cyklade vi vidare, tittade i några butiker (hittade världens finaste vas, blev helt förälskad) och cyklade sedan vidare mot dollarstore, handlade litegrann, åkte och åt lunch och sedan avslutade vi våran cykeltur med att fika, hehe. En riktig matturné med andra ord.

Nu är det ju bara så att jag har en jääääklig beslutsångest... Fick frågan av min gamla franskalärare om jag kan tänka mig att ta emot en eller två ungdomar från ett annat land under en vecka. Lät grymt kul! Here's the problemo: de är här under PDOL-helgen. Hade visserligen kunnat ta med dem till Piteå, om det går för mormor och co, och släpa med dem på PDOL. Hade varit riktigt roligt faktiskt. Nåja, får sova på saken helt enkelt! Så därför ska jag pysa till sängen nu, ska fixa frukost imorgon åt resenärerna som mest troligt anländer kring 6-tiden på morgonen, vore ju bra om man kunde vara relativt pigg och fräsch, så godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0