YOU LEARN TO BEND WHEN THE WIND BLOWS

TJING! Sitter och tittar på klippen från John Mayer-konserten. Ljudet och bilden är rätt värdelöst, men det skiter jag i, nu åker de upp på facebook! Kanske även på YouTube så småningom, har ju ändå ett konto där så man kan väl lika gärna passa på att utnyttja det.

Trots att ljudet är så himla dåligt kan jag ändå inte sluta att dumle, så sjuuukt bra som det var, och nu då man ser klippen igen så minns man allt det där igen. Åh, vad bra det var!! Så värt att åka 160 mil ner till regnet. En helt underbar resa, helt enkelt. John Mayer är en man som skall upplevas live, om man säger så. Om jag hade fått bestämma hade alla hans album varit live-album, för det är enligt mig det han gör allra bäst, Where the light is är fortfarande min absoluta favoritskiva, växlar mellan den, Battle Studies och Songs for you, truths for me med James Morrison.

Fick tidigare i veckan frågan om vilken utav hans låtar som är min favorit. Mitt spontana svar blev "Oj, absolut ingen aning, så himla svårt att välja". Och fortfarande är det en otroligt svår fråga, finns ju en hel del kanonbra låtar att välja bland. Men efter en hel del funderande så har jag kommit fram till en favoritlåt från varje skiva, och de är följande:
Room for squares: Your body is a wonderland
Heavier things: Come back to bed
Continuum: Belief
Battle Studies: Heartbreak warfare
Sjukt svårt att välja, och om jag verkligen måste välja så ser mina val ut så, även om jag inte nödvändigtvis gillar dem mer än resten av hans låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0