PLAN-MAKIN'

sitter och mumsar på mackor (polarbröd in my heart) och sörplar på ett glas juice samtidigt som jag smider planer inför helgen. Just nu ser det ut att bli bowling med tjejerna, friluftsmys i Pagla, Oscarsgala-tittande (02.30 till 06.00 på måndag, blommor åt mig om jag pallar!) och annat trevligt. Ser fram emot vad helgen har att erbjuda.

Imorgon håller jag tummarna stenhårt för lite fint väder, tycker det har snöat länge nog. Nästan så att man börjar tappa hoppet om en sommar 2010. Om vädergudarna bönhör mig så drar jag på mig täckisarna och andra varma kläder och beger mig ut på lite fotografering. Har sparat batterier enbart för detta. Så nu hoppas jag för fasen att vädergudarna ser till att leverera. Just nu sitter jag och plöjer ett gäng Goo Goo Dolls-låtar. Har en lite speciell relation till deras musik. Då jag skaffade min första mp3-spelare i 7an var jag dessvärre inte sådär jättehaj på hur man trixade med sådana tekniskt avancerade prylar, så jag överlät the hard work till en bekant som redan då var något utav ett proffs i ämnet. Så med min lilla älskade Creative Muvo bifogade jag en lista med diverse låtar och artister jag ville ha på min lilla darling. Några dagar senare fick jag tillbaka mp3n, fylld med en massa låtar som jag önskat, samt ett gäng som jag inte önskat, men som musikfixaren stoppat in iallafall. Det var dock andra låtar som de artister jag önskat gjort, men som inte fanns med på min önskelista. Med denna underbara mp3 fanns det dock 2 nackdelar. 1. Inget batteri-lock. Vilket visserligen är mitt eget fel, eftersom jag råkade bryta av den. 2. Ingen display = de låtar som jag inte redan hade hört hade jag ingen aning om vad de hette. Lyckligtvis har ju John Rzeznik en rätt speciell - men helt underbar - röst som är enkel att känna igen. Så nu då jag sitter och lyssnar på deras låtar får jag gång på gång återuppleva höstadiets glada - och mindre glada - dagar. Jag har, ifall ni inte visste det, ett oerhört låtminne. Kan minnas låtar jag hört i filmer, på discon osv, även om det bara rör sig om en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0