EXPERIMENT

jag gillar ju att leka runt och mixtra med bloggar, och särskilt engelskspråkiga av någon anledning. Mitt senaste experiment i ordningen är tumblr, och min hittar du på http://ahundredwords.tumblr.com. Får se hur länge det håller i sig, men jag hoppas ett tag iallafall. Om ni klickar er in har jag redan hunnit börja lite smått, och jag hoppas kunna lägga in mer.

Nu ska jag knåpa ihop en "John Mayer 101", alltså en snabbkurs i John Mayer åt min faster som aldrig (!!!) hört honom, och eftersom hon faktiskt ska följa med mig till Danmark och se honom nu i slutet på Maj så tänkte jag att hon åtminstone borde få lite pejl på vad han är för lirare, så den närmsta timmen kommer jag ägna åt att plocka ut de låtar från hans album som jag gillar allra mest, de mer kända låtarna och lite sådant. Och även lite mer okända grejer, kanske något klipp då han lirar med några gamla bluesrävar.

Här är några låtar som iallafall kommer att få en plats i spellistan:
- Another kind of green
- Come when I call
- Daughters
- D.O.A
- Free Fallin'
- Friends, lovers or nothing
- Gravity
- Heartbreak warfare
- Lenny/Man on the side
- My stupid mouth
- No such thing
- Perfectly Lonely
- Say
- "The bathroom song"
- Vultures
- Waiting on the world to change
- Who Says
- Why Georgia
- Your Body is a wonderland

Min idé är väl att först och främst ha live-uppträdanden med, och försöka få med han i olika tänkbara scenarion, både som sångare och musiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0