INSANE

Satt precis och diskuterade kändisars rykten med en kompis på msn. Jag var lite förargad över att John Mayer har så pass dåligt rykte. Han ska - enligt media - vara en riktig kvinnokarl, utnyttjar kvinnor osv. Det första som gör mig upprörd är det faktum att det är lättare att hitta kändisar som INTE har det ryktet än tvärtom, så varför skulle just John vara mycket värre än alla andra? Faktum är att det inte bara är i kändisvärlden detta "fenomen" är vanligt förekommande, hur många killar (och tjejer, för den delen) har man inte träffat som kort och gott kan kallas för player? (eller jag antar att ordet i tjejens fall är hora, sjukt nog)
Okej, visst han har gjort några korkade uttalanden, i synnerhet Playboy-intervjun som till och med fick några fans att "hoppa av". Och jag håller med, det var en skitdum grej att säga, men det viktiga är väl ändå att han gick ut offentligt och bad om ursäkt? Vi har alla sagt dumma saker någon gång, säkert många gånger i samma kaliber av hans val av ord, men så länge vi visar ånger, ber om ursäkt och uppträder som mogna människor blir ju inte vi uppmålade som idioter - så varför ska han göra det? Nu finns det säkert många som tänker att "men åh, sådär säger hon ju bara för att det är John Mayer". Men jag betvivlar det starkt, faktiskt. Jag hade tyckt att det var fel oavsett vem det gäller. I nuläget har John Mayer ganska drygt 1,5 miljoner fans på Facebook. Chris Brown har nästan en miljon fler än så. Det faktum att John efter uttalandet faktiskt förlorade en relativt stor grupp fans efter uttalandet medan Chris Brown fortfarande har så många fans efter att ha misshandlat sin flickvän, det är för mig en gåta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0