SUMMER LOVIN'

om inte den ryssvärme som visat sig idag dyker upp imorgon blir jag ledsen. På riktigt. Har ägnat hela dagen åt att plugga, så det vore rent ut sagt ve och fasa om det skulle bli regn och oväder JUST imorgon. Men det lär ju inträffa, med min vanliga tur hos vädergudarna. De gillar mig nog inte sådär jättemycket.

Annars sitter jag och längtar helt sjuuuukt mycket till sommaren. Och SKÅNE, framför allt. Gud vad jag älskar det stället alltså! Har varit där... Låt mig räkna nu... 5 eller 6 gånger, inte helt 100% vilket utav dem, men point is, jag har varit där flera gånger och jag tröttnar aldrig. Malmö in my heart, så att säga. Eller, hela Skåne egentligen. Men mest Malmö, eftersom det trots allt är där jag spenderat mest tid. Vill helt seriöst bo där då jag blir äldre. Och kanske då jag halat in lite mer pengar på kontot, Malmö är inte den mest billiga staden att bo i, men ack så fin - så det jämnar ut sig. Älskar att glida runt på stan där nere i söder utan att ha någon direkt koll på var jag befinner mig eller var jag ska, köpa lite fika på något random ställe (visserligen brukar detta random ställe oftast vara Pressbyrån) och sitta i en park och njuta. För bara cirkus 30 minuter sen så blev det en dag mindre till då jag sitter på ett plan ner till mitt älskade Skåne och en dag viktigare till the big day - JOHN MAYER! Hehe, man skulle kunna tro att det var studenten jag pratade om, men icket! Även fast det också är en dag jag ser fram emot. Så nu kan jag alltså meddela er att det är:
11 dagar till jag åker till Skåne
14 dagar till John Mayer
26 dagar till studenten

Andra trevliga saker jag ser fram emot, som ligger lite längre fram i tiden än 11 Juni är alla mysiga festivaler. Även om jag i detta nu bara har en, eventuellt två, inplanerade. Förhoppningsvis kan det vara möjligt att styra upp några till, men det återstår väl att se, gott folk. Sedan att på uteserveringar, fester, festivaler eller lite vart som helst förtära lite alkohol är inte helt dumt det heller. Kir blandat med lite sockerdricka är favoriten. Annars är vitt vin inte helt pjåkigt heller.

Nu ska jag ta och göra ett försök att hitta Oskar Linnros nya singel Från och med du, som fått lysande mottagningar på nylleboken, självklart måste man ju lyssna då föregående låt - Ack, Sundbyberg - var en riktig hit, säkert i dubbel bemärkelse. Åh, kan inte albumet bara landa på Spotify - och i skivbutikerna, för den delen - så man får peppa lite inför PDOL då han, förutom Salem al Fakir, är den enda akten jag i nuläget ser fram emot.

Och oh, before I leave måste jag ju få tipsa er litegrann. Min fasters sambo (???) håller på med mycket fotografering, och är mycket duktig dessutom, så kika in på hans Flickr och tappa hakan litegrann åt de fina fotona. Man kanske skulle passa på att få lite pro-tips då man ändå är i Malmö?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0