THE MAGIC AND THE MISERY COME AND GO SO EASILY

Jag har sagt sisådär hundratusen gånger hur mycket jag älskar YouTube. Jag vill säga det igen, men jag låter det vara osagt. Budskapet kommer nog att nå fram ändå. Hela tjusningen med hemsidan är, enligt mig, inte att se musikvideos utan snarare intervjuer och liveframträdanden. För det är dem som jag tycker formar en artist, och visar deras sanna talang och "musikaliska själ", det är helt enkelt mer intimt och naket med ett liveframträdande, oavsett om det är 5 eller 50000 personer i publiken. För knappt en timme sedan hittade jag, med lite draghjälp från ett diskussionsforum, denna låt som jag lyssnat på oavbrutet sen dess, i stort sett. Det är en livelåt som inte blivit inspelad, iallafall inte så att det offentliggjorts. Synd, men samtidigt gillar jag ändå den tanken på något vis. Det hela blir så mer öppet, som att läsa någons dagbok. Så vitt jag vet är låten namnlös och kallas "The bathroom song", vilket är ett smått vilseledande namn, för den är verkligen fantastisk. Helt obeskrivligt vacker. Läs bara texten här nedan så förstår ni säkert.

Beautiful, I watch you try,
To see yourself through other's eyes.
But mirrors are a losing game,
They only show you backwards anyway.

The magic and the misery,
Come and go so easily.
But everything you'll ever be,
You already are to me.

And you were only five years old,
Playing princess in your mother's clothes.
Could you feel me standing next to you,
With my plastic sword and playground shoes.
Saying "If my dear I'm wrong somehow,
May dragons come and fell me now.
'Cause everything you'll never be,
You already are to me."
Why, I don't know why.
I don't know why you think you need to do it.
How, I don't know how.
I don't know how but I just sit back and I see my way right through it.
When the memories are ten feet tall,
Throwing shadows on your bedroom wall.
When you pull the shades and kill the lights,
Will you hear me singing out tonight?(2X)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0