THIS WORLD WILL TURN YOUR WAY

som alltid då jag hamnar inne på YouTube så glor jag på massor (ja, massor) av liveklipp med John Mayer. En fin liten uppladdning till konserten som i dagsläget bara är 18 dagar bort (om 1 timme är det bara 17, hihihi). Och imorgon är det exacto 2 veckor tills jag pyser till Skåne, sweet! Har fixat min resväska redan, handlat en liten present åt gullekusinen min och fixat lite småsaker. Är egentligen inte så mycket kvar som jag ska fixa, förutom en eventuell liten grundbränna så man kan bära shorts utan att skämmas och pressa som en tok där nere, så att man inte matchar studentklänningens nyans alltför väl.

Var ju i Luleå och sov hos min syster från måndag till igår, skulle till tandläkaren aptidigt, så det kändes bäst att krascha i luleå så man åtminstone är halvvägs... föräldrafritt var det minsann, gött som tusan! Lagade mat och dunkade musik, mucho trevligt. Sedan att det inte var någon gourmetmat (hamburgare, pommes och vitlöksbröd) och att vi råkade bränna handtagen på några stekpannor hör inte hit... Trevligt var det iallafall, var så sjukt längesen jag träffade syster, så detta var verkligen behövligt! Skrattade så magen värkte och tårarna sprutade, vilket i hennes sällskap mer är en regel än ett undantag. Åt underbart god glass, såg film (hade lite flashback moment och såg Oliver och gänget. Den otroliga vandringen stod också på schemat men den hanns inte med denna gång tyvärr) och bara hängde. En überbra sleepover, med andra ord! Tisdagen började mindre bra då jag vaknade halv åtta, och jag skulle vara hos tandis 20 minuter senare. Jag lyckades iallafall masa mig iväg relativt snabbt, kom drygt en kvart sent, men det kunde tyvärr inte hjälpas. Tandställningen (jag har alltså räls nu, the real deal) sattes dit och sen blev det att fördriva sisådär hundra år på stan. Fikade på Olssons och gjorde bort lite NK-plugg, kikade i butiker och hängde på biblioteket. Sedan mötte jag upp Amira och gick och fikade på Take away (vilket tydligen ingen i luleå säger, men hey, är man från landet så är man!!) mycket trevligt, har inte träffat henne sen gud-vet-när (förutom att vi hejat på varandra på diverse skolrelaterade prylar så som besök på LTU och utbildningsmässan i Piteå), så det blev en hel del prat och skratt. Mucho trevligt var det iallafall, och det är redan inplanerat ett fikamöte nästa vecka, om inget kommer i vägen förstås. Ska på sminkkurs på Face i Luleå, så då kan man ju lika gärna passa på att ses.

nej, nu börjar min mage att ropa efter mat, så jag ska leta fram något att äta och sen ska jag antingen se en film eller sova, PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0