Böcker.

Åh, finns det något bättre än att ligga i hängmattan och läsa en bok med lite skön musik i öronen? Inte för att vi faktiskt har en hängmatta, har nog aldrig haft en här heller, men ändå, I think you get the picture. Just nu vill jag bara läsa någon easy bok, typ Bergdorf Blondes av Plum Sykes. Såg att den var på rea på cdon.com, 69 kr. Men då är det ju också frakten. Och då syftar jag både på pris och tid. Jobbigt att vänta. Nu låter jag som en extremt otålig människa. Men det är jag inte. Eller, jag tror då inte att jag är det iallafall. Brukar oftast ha väldigt bra tålamod, faktiskt. Funderar på att gå och duscha snart. Så kanske jag hänger med mami till stan och hämtar Amanda då det börjar vara dags för henne att anlända. Om sisådär två timmar typ. Men jag brukar vara ganska långsam då jag sätter igång, då ska det rakas, det ska smörjas, det ska sminkas och stylas hit och dit. Då jag väl börjar, då gör jag det ordentligt. Inget halvdant inte. Eller, jag brukar strunta i att styla håret, mest för att det är jobbigt, jag är lat och det ändå ser lika platt och jävligt ut fem minuter efter stylingtilfället. Och tyärr verkar det inte finnas en enda stylingprodukt som kan rädda mig från det missödet, inte ens got2b Glued spray som sitter som berget. Och det blir verkligen som lim i håret, helt sjukt. Men detta skandinaviska hår som jag välsignats (läs: förbannats) med har en tendens att leva sitt eget liv. Ibland är det bra. Men bara ibland. Idag ska jag för övrigt vara duktig och laga mat. Visserligen ska jag inte göra nåt avancerat, bara köttbullar och makaroner, men ändå, det är mat! Vilket för övrigt för mig att tänka på att jag är grymt hungrig. Men jag orkar verkligen inte fixa någon mat. Eller mat och mat, men något att äta. Får hoppas att någon agerar tankeläsare och lagar något ätbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0