Parfymtips!

Till att börja med kan jag väl säga att:
- Ja, jag vet att detta med parfymer är individuellt både då det gäller smak och vad som "passar" på olika personer.

Calvin Klein In2U
Detta är en av mina absoluta favoritdofter för att den är både fräsch samtidigt den känns ganska "vuxen" utan att bli tung eller jobbig. En klar partyfavorit som funkar i alla lägen.

Clean Original Perfume
Denna känns däremot som en vardagsdoft. Dock lite mer lämpad för sommaren än vintern, men den funkar i båda fallen tror jag. Man känner sig väldigt ren (eller ska jag säga clean? haha) då man har doften på sig. Det enda som gör doften lite "jobbig" är väl att den är rätt dyr; 700 pix får man hosta upp. Men smakar det så kostar det, antar jag (fast jag rekommenderar inte att ni faktiskt smakar på den här parfymen, eller någon annan för den delen)

Aquolina Pink Sugar
Vanligtvis är jag helt emot dessa söta, sliskiga dofter, men det var något med denna som gjorde mig alldeles kär. Den doftar underbart. I viss mån, bör tilläggas. Men jag gillar den här, helt klart, och jag skulle kunna tänka mig att bära den till typ stuprörsjeans, Converse och en skinnjacka och lite sotade ögon till det - kort sagt en ganska rockig outfit/look - bara för att chockera, för det är nog en väldigt oväntad kombination.

Calvin Klein Euphoria
En av mina absoluta favoritdofter, som tyvärr är ganska dyr den också. Den känns väldigt vuxen och kvinnlig, och jag brukar få komplimanger då jag bär den. Dessutom doftar herrvarianten helt underbart - nästan bättre än damvarianten faktiskt - så om någon är på jakt efter en parfym till pojkvännen eller någon annan så kan jag helt klart tipsa om Euphoria.

DKNY Be delicious
Nu bortser jag helt från det faktum att typ alla tjejer mellan typ 13-17 år i min stad bär den just nu, vilket gör den till en inte så "unik" doft. Men jag gillar den ändå. Den gröna originalversionen är fortfarande min favorit, den röda känns bara sliskig och övermogen. Har inte riktigt hunnit vänja mig vid den nya, men det ska jag ta reda på.

Hilary Duff With Love
Ytterligare en doft som jag brukar få komplimanger för, som inte heler är speciellt vanlig. Plus att den för tillfället kostar 179 kr på Åhléns, vilket kan få mig att nappa. Åtminstone inom kort. Gott luktar den iallafall, och ett hett tips för den som vill ha en ganska "vuxen" doft utan att det blir obekvämt på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0