drömmar om skåne

Sitter och kollar lite resor ner till Skåne, åker eventuellt ner dit i Augusti och bo hos min faster. Fast det verkar bli en dyr historia. Tåget ner till Stockholm var dyrt nog, men tåget ner till malmö från stockholm kostar en jäkla tusenlapp per väg. Verkar bli billigast att ta flyget ner, helt klart. Och det är ju aningen mer bekvämt, dessutom. Räknade ut att min tågresa skulle kosta ungefär 3200 kr. Flyget blir visserligen inte heller speciellt billigt, men ett bättre alternativ iallafall, då det är över 1000 kr billigare.

Men, det lutar ändå åt att jag åker ner. Dels för att jag älskar Skåne, och sedan för att jag vill väldigt gärna träffa mina kära släktingar där nere. Det verkar bli en pricey historia, men det är smällar man får ta!

nu ska jag ta och bege mig ut i vårsolen.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0