Kvällsfika/mat ÄR mysigt!

Allt detta snack med "onödiga kalorier" och allt sånt där som dyker upp då man pratar om kvällsfika och att äta på kvällen. I DON'T CARE, säger jag! Fan, är man hungrig så ska man väl äta, end of story. Nog får jag hellre i mig lite extra, onödiga kalorier än att gå hungrig bara för att hålla mig smal. Herregud, man blir ju inte smällfet av en liten kvällsmacka.

Har för övrigt varit på 60-årskalas idag, pampigt värre, jag vet. Det är nämligen så att min morfars lillebror fyller hela 60 bast idag, pensionär blir han ju nu och allt, så det firades med pompa och ståt. Ett helt gäng av både bekanta och obekanta ansikten var där då vi kom, och allmänt glad stämning rådde. Det bjöds på lite lättare mat, olika pajer, sallad, pastasallad och senare även tårta. Det var riktigt nice. Då nästan alla hade åkt, då bara Lindgrens var kvar, blev det snack om resor, hockey och en massa annat. Eftersom vi hade ätit ganska rejält på partajet var ingen utav oss särskilt hungriga. Förrän nu, strax efter nio. Då kom mormor och frågade om vi skulle ta och steka lite hamburgare och ägg. Jag var hungrig, så svaret var ett tveklöst ja. Så bara några minuter senare serverades det nystekta ägg och hamburgare, tusan vad halvfabrikat kan vara gott ibland! Ojoj. Sitter nu och kollar på p3-galan med morfar och hjälper mormor lite med datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0