BALEN

Till slut anlände baldagen, som alltså var igår. Det fixades och donades i princip hela morgonen och förmiddagen här hemma hos oss. Anton hämtade mig kring halv tre och vi åkte hem till honom och fotades innan vi gled mot kvarnängen. Åkte ett extra varv runt stan, innan vi klev ur bilen. Sjukt mycket folk och helt vansinnigt kallt. Sen kring 5-tiden gick alla par upp mot Bodensia där vi fick en fördrink för att sedan gå upp för trappan och mingla runt litegrann, sedan fick vi middag. Middagen var grymt god, var så otroligt mätt efteråt. Sedan hölls det en del tal (fick bland annat bevittna ett frieri) och sedan var det dans för hela slanten. Valsen gick ju sisådär, man dansade mest in i varandra, var dansande par överallt. Sedan blev det vanlig dans, och jag måste säga killen som agerade DJ var den bästa jag varit med om på länge! Lotus borde ju anlita honom, så sjuuukt mycket bättre än den dom har nu.

Idag är det för övrigt en vecka sen jag såg John Mayer i Köpenhamn, jisses vad tiden rusar förbi! Imorgon stannar jag hemma och tar det lugnt, har bara kör och ensemble (= SÅNG) och i mitt nuvarande tillstånd, eller snarare i min hals nuvarande tillstånd, är väl sång det sista jag behöver, så jag unnar mig en vilodag! Ska pressa i mig strepsils, tvinga i mig te och varmt honungsvatten och en massa sömn och hoppas att detta är en riktig dunderkur så jag är frisk inom några dagar, åtminstone till på fredag då studentdagen itself anlänt. Men oavsett mitt tillstånd så blir det nog FIESTA, herregud man tar ju bara studenten en gång, liksom. Då kan man fasen i mig offra litegrann för att fira med klassisarna en sista gång. Konsekvenserna får man ta senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0