FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN...

Japp, nu är det officiellt; jag har tagit studenten. Jag går inte längre gymnasiet. Jag är arbetslös. Känns såklart superbra, fast väldigt vemodigt. Kan väl lite kort sammanfatta dagen, steg upp kl 6 (alldeles för tidigt egentligen, men vad gör man inte då man tar studenten?) och fixade mig och snabbåt lite frukost, tog bussen till stan kl 7 och vandrade till Emilia för champagnefrukost med klassen. Sedan sambatågade vi till skolan där det vankades studentfrukost i matsalen. Med 200-nånting blivande studenter kan jag ju meddela att det var rejält högljutt i matsalen. Sedan vandrade vi mot vallen för att kolla ljud och lite sådant. Kändes lite onödigt att gå dit över en timme före ceremonins början då ljudet var färdigkollat på typ 5 minuter, så vi hann med att ta lite kort, prata och även skriva i lite mössor i väntan på att resten av studentskocken + åskådare skulle anlända. Till slut började folk droppa in, och då satte nerverna igång. Solen strålade och vinden fläktade skönt (fast lite förrädisk är den ju, den där vinden! Brände mig på båda axlarna, fast det börjar gå över nu) och alla var glada och - fortfarande - högljudda, precis som det ska vara. Tvåorna rev av ett gäng härliga röjlåtar (och gissa vilken klass som röjde mest? ESMK07 såklart!) och sedan var det dags för att dela ut sisådär tusen (kändes det som iallafall, i själva verket var det "bara" 17) och dessa stipendier varvades med lir av olika ensembler från klassen. Sedan var allt äntligen över och vi fick gå ut på gräsplanen och ta på oss våra mössor - igen - och så var vi officiellt studenter. Vandrade tillbaka in till skolan där vi vallades in i björksalen tillsammans med alla andra nyblivna studenter och sedan blev vi klassvis utsläppta. Vi sambatågade ut och sedan kom dagens största utmaning - att lyckas lokalisera familjen bland allt folk. Det gick relativt snabbt, och det visade sig att jag inte bara hade ett utan två studentplakat där i massorna. Fick ett gäng blombuketter runt halsen och sedan kom dagens andra utmaning - att klättra upp på flaket i mördarklackarna. Väl uppe på flaket blev det ett jäkla drag, vi röjde då så det stod härliga till, allt ackompanjerat av Lady Gaga och en fransk partylåt som jag ej minns namnet på. Åkte några varv, sedan tillbaka till skolan, sade hejdå åt lärarna och klassen och fick betyg, ett kuvert med grejer vi gjorde i Engelska A samt Åsas livs-kit. Åkte hem och ÅT, har aldrig varit så hungrig i hela mitt liv tror jag. Tryckte i mig två stora bitar smörgåstårta och en jäkla massa fika, men åh vad jag var värd det! Sedan blev jag lämnad helt ensam några timmar, blev väldigt lugnt och tyst, sedan tog jag mig en matbit och sminkade om mig (var alldeles svart under ögonen efter att ha gråtit då vi tog avsked i björksalen) innan jag åkte tillbaka till stan för att festa litegranna hos Emilia med klassen. Galet bra kväll, och jag tror nog att de flesta - jag själv inräknad - blev rejält på lyset. Vinglade vidare till Lotus, dansade järnet tillsammans med Vanessa, Helle och Fanny. Sedan spårade det litegrann, utan att säga för mycket kan jag ju iallafall meddela att min nya, fina kamera som jag fick i studentpresent blev STULEN!!! Så jäääääkla surt att folk inte ens kan låta bli andras grejer... FANFANFAN. Sedan inträffade det lite andra tråkigheter, sen tog jag en taxi hem.

ESMK07 jag saknar er redan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0