MY FAVORITE

sådär ja, nu har jag fått ventilera ut det där, skönt! Tyvärr blir det ytterligare ett inlägg i John Mayer-kategorin. Har en del bilder som jag ville dela med mig av. Den mannen är fruktansvärt bildskön alltså, det är inte ens rättvist. Talade med en kompis över msn (japp, samma som tidigare) och vi pratade lite om scenariot om jag faktiskt skulle råka träffa honom då jag är i Danmark. Jag har ju insett att den risken är fruktansvärt liten, men alltså, om - jag säger bara om - det skulle hända, vad säger man då? Och hur mycket kommer jag kunna säga, för min gissning är väl att jag kommer stå fastfrusen och få tunghäfta och mycket troligt svimma på plats. För det finns verkligen hur mycket som helst som jag vill säga honom, ja, jag vill visa min tacksamhet helt enkelt. Och vem skulle inte vilja göra det till sin absoluta favoritartist, liksom? Under denna diskussion frågade min vän: "är han din absoluta favoritartist?" eller något åt det hållet iallafall. Först tvekade jag faktiskt ett litet tag, det finns så många artister och band som jag verkligen avgudar på många olika plan. Men ändå så är min relation till John Mayer och hans musik lite speciell, hans musik har i princip följt hela min uppväxt från att jag var 10 år, jag har på något vis vuxit i takt till hans musik. Under mina 19 levnadsår har jag lärt mig en hel del, både om mig själv och livet, och många utav dessa lärdomar har kommit ur hans musik. Och sedan då det varit lite jobbigare perioder har jag ofta funnit tröst i hans musik. Så ja, jag känner mig ganska tacksam gentemot honom.

Men nu var det ju bilder det handlade om, så här kommer ett antal jag verkligen gillar.


åh nu blev inlägget säkert jättelångt och fult, men skitsamma! Älskar den näst sista bilden för den gryniga kvalitén - vilket vanligtvis inte är någon favorit då det gäller bilder - men den fick som mer själ och känsla (lame, lame, lame) tycker jag. Sedan finns det ju ett genomgående tema med alla bilder, vilket jag nyss insåg då jag scrollade igenom inlägget - alla bilder är svartvita. Men det är något jag verkligen älskar: svartvita foton. Även om de ibland kan tappa "djup" då man ändrar till svartvitt är de ändå otroligt vackra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0